Brooklyn Bounce – Club Bizarre(2002)

Een stressbal geeft verlichting. Even dat ding wegstuiteren doet wonderen. Helpt best, maar een stukje muzikaal bouncen doet ook altijd de truc. En die stress kun je helemaal wegbouncen met de ADHD-muziek  als ‘Club Bizarre’ van Brooklyn Bounce.

Dus even back to the 00’s, hoewel de act eigenlijk ook een beetje 90’s is. Ondanks dat de act zijn piek had in NL in het jaar 2002, bestond het al ver voor dat jaar (1996 ) en zijn ze still bouncing. Mooi, wie waren dat dan alweer? Goed, even opnieuw voorstellen dan maar.

Bonebraker, Diablo en Damon

Dennis “Bonebraker” Bohn en op de achtergrond Matthias Menck zijn nog steeds de grote mannen achter de act. Zoals vaker zie je hen niet vaak bij de live-optredens, hoewel Dennis wel vaak op het podium te vinden was. Maar verder hadden ze daar in de meest succesvolle periode uithangbord René “Diablo” Behrens voor.

Samen met een heel blik aan danseressen bouncede de act zich de top 40 in.Hoewel Brooklyn Bounce qua sound iets veranderde met verschillende uithangborden als Stefan “Damon” Zschoppe ,staat het nog steeds bekend om hun harde bass in combi met een aanstekelijke melodie en hedendaags is René weer het uithangbord. The story heel kort samengevat.

U96

Ook aan die grote hit van Dennis en consorten was eigenlijk niets bizars. Het was een cover van U96. Dat project draaiend om Alex Christensen had exact tien jaar eerder dan Brooklyn Bounce, in 1992, zijn allergrootste hit in NL gehad met ‘Das Boot’. De titelsong van de gelijknamige film werd gemixed met techno en met succes. Na het langzaam verdwijnen van deze housevorm, hield U96 zich vrij goed staande in de hitlijsten door meer de kant van pop en trance op te gaan.

Club Bizarre

Met de gelijknamige single van het album ‘Club Bizarre’ scoorde de act, maar met das boot verdween U96  ondanks het succes langzaam uit het zicht en waren we de act allang vergeten toen Brooklyn Bounce opdook.  ook Brooklyn Bounce had ook zijn grootste succes met het nummer en dat leidde ook tot het succes van het album ‘Restart’ waarvan behalve deze single, ook ‘Bass,’ beats and melody’ en ‘Born to Bounce’ grote Europese hits werden.

Daarna werd het minder en had de act het meest succes in homeland Duitsland. Deze act lijkt in NL anno 2012 net zo vergeten als Job, Tropical Danny en No Mercy, maar bounced nog steeds na in Europa en de rest van de wereld. Al met al was er dus niet zo’n groot verschil tussen U96 en Brooklyn Bounce. Dat verschil was tussen U96 en U2 wel groter. Ik dacht 94.
brooklyn bounce

Advertisements